Bo Bendsneyder verbeterde op de tweede dag van de Moto2-test in Qatar zijn tijden, maar was niet tevreden. De Nederlandse rijder van NTS RW Racing GP sloot de dag af als zestiende overall met een tijd van 1.59.880, die hij reed in de tweede van de drie sessies. Zijn tijdelijke teamgenoot Jesko Raffin kwam op zijn eerste dag met de NTS tot 2.00.976, wat goed was voor de 26ste tijd overall
Bendsneyder had geen gemakkelijke dag. Met name de voorkant van de NTS gaf problemen en ondanks diverse veranderingen aan de vering kwam het team onder leiding van chef monteur Hans Spaan niet veel verder. Omdat het in de laatste sessie aanmerkelijk koeler was en de witte lijnen op[ het Losail International Circuit glad werden door het vocht, besloot RW Racing GP wat eerder te stoppen en de blik te richten op oplossingen voor morgen
Terwijl Bendsneyder bezig was met de details, maakte Jesko Raffin kennis met de NTS. De Zwitser kwam gisteren aan in Qatar als vervanger van de geblesseerde Steven Odendaal. Voor hem is de NTS een compleet nieuwe machine. Raffin sloot de eerste sessie af met 2.02.124 als beste tijd, maar verbeterde die aanzienlijk in de tweede sessie: 2.00.976.
Bo Bendsneyder: “Het was een moeilijke dag, ook al staan we er nog niet eens zo heel slecht voor. De rondetijden zijn best goed en ook constant; daar mogen we zeker niet over klagen, maar we hebben wel problemen. Voor morgen gaan we de balans van de motor veranderen, want met alleen aanpassingen aan de vering komen we op dit moment niet verder. Al met al was het niet slecht, maar ik ben ook niet tevreden. We hebben morgen nog serieus wat werk.”
Jesko Raffin: “Ik wil RW Racing GP hartelijk bedanken voor deze onverwachte uitnodiging en het Dynavolt Intact-team voor de welwillendheid me uit te lenen. De NTS is een bijzondere machine, maar het team heeft het goed voor elkaar en het voelde eigenlijk meteen goed. Met rondetijden en afstellingen heb ik me nog niet bezig gehouden. Het was vandaag vooral een kwestie van wennen: de motor aanpassen aan mij en mijn rijstijl aanpassen aan de motor. Met de tijden en de positie ben ik na deze eerste kennismaking best al blij. Het is een nieuw team, een nieuwe motor, maar het voelt nu al heel comfortabel.”