De afgelopen maanden lag een groot deel van het openbare leven grotendeels stil. Er mocht niet worden gevoetbald, restaurants waren gesloten, Formule 1 reed niet, van iedereen werd verwacht dat ze zoveel mogelijk thuis bleven en ook de rallycross in Nederland en België lag volledig op zijn gat. Nadat een deel van de genomen maatregelen wat werden versoepeld besloot het team op het Eurocircuit in Valkenswaard dat het wel weer eens tijd werd voor een testdag. Ook Pim Garvelink kon niet wachten om met zijn Honda Civic Type R weer eens over het circuit te jagen en besloot zich dan ook direct in te schrijven voor de testdag.
Zaterdag 11 juli was het dan eindelijk weer zover. Door de restricties mochten er maar twintig deelnemers meerijden tijdens de testdag waardoor er flink wat ruimte was om de auto’s weer eens goed aan de tand te voelen. Pim Garvelink had zijn bolide van een prachtige nieuwe livery voorzien en begon dan ook vol goede moed aan de eerste testmeters van 2020.
Nog wat onwennig, en met eigenlijk een verkeerde setup, begon hij de eerste testmanche goed. Hij wist deze probleemloos af te ronden en maakte zich vervolgens op voor de tweede manche. De eerste ronde in de tweede manche verliep goed maar tijdens de tweede ronde vergaloppeerde Pim zich en kwam behoorlijk hard in de bandenstapel terecht.
Hoewel ze met een redelijk klein team aanwezig waren wist het team de auto binnen twee uur toch weer volledig te repareren waardoor Pim ’s middags alsnog een flink aantal testmeters kon afleggen.
Door wisselende weersomstandigheden was de baan ’s middags echter spiegelglad waardoor het lastig rijden was en Pim heeft dan ook de rest van de middag besteed om verschillende setups aan de Honda Civic uit te proberen.
“Het was echt wel weer even wennen om op volle snelheid over het circuit te rijden maar het was wel weer heerlijk om weer te kunnen rijden. Ik was in de tweede manche iets te overmoedig wat nogal wat schade opleverde maar dankzij het harde werk van het team is dat toch snel weer gerepareerd. ’s Middags was het, dankzij een flinke regenbui, lastig rijden en hoewel we veel hebben kunnen testen met verschillende instellingen weet ik nu nog niet of de setup van de Honda zo goed is. Het was voor nu vooral lekker om weer te kunnen rijden,” aldus Pim Garvelink.