De 7e etappe afweer die weer niet flauw gaat
zijn. Het team zal niet de route moeten kiezen
door middel van de bestaande bandensporen
maar echt hun eigen race moeten rijden. Juist
omdat vanaf nu gesplitse routes zullen worden
gereden door auto/truck rijders en motoren.
Speciaal omdat dit extra focus vergt krijgen de
teams meer bonustijd om de etappes te
voltooien voor de nacht valt. Dat zal goed van
pas komen op de etappe van morgen want
morgen hebben ze alle ingrediënten; duivelse
navigatie, een mix van snel en langzaam terrein
en, als kers op de taart, een stukje duinen
BEN 609
Update Ben:
Ben is de nacht en dag goed doorgekomen en
pakt iedere paar uur netjes zijn medicijnen tegen
de pijn. Volgende week mag het gips er af en
weten we ook precies wat er nou in zijn duim is
gezet.
Hij verslijt zijn dagen door alle rtl uitzendingen
van afgelopen weken terug te kijken en continu
broer William in de gaten te houden, onder het
genot van de nodige sigaretten! Ook zijn er al
veel vrienden op de koffie geweest om hem
beterschap te wensen en een praatje te maken!
WILLIAM 616
Zo, we kunnen weer een dag afvinken. En wat voor
een. Team William mocht pas om 09.44 starten en
nadat zij 100 km verbingen hadden gereden
mochten ze om 11.24 uur beginnen aan de stage.
De eerste 230 km waren het vooral snelle tracks
maar daardoor helaas wel veel stof. Daarna was er
weer een stuk verbinding van 177 km waarna ze
pas om 16.45 aan het laatste deel van de proef
mochten beginnen. Dit laatste onderdeel bevatte
200 km duinen die niet heel moeilijk waren, maar
wel heel hoog. Hierdoor was de top bereiken vooral
een uitdaging en gezien het tijdstip werd het ze niet
makkelijk gemaakt want het was al donker. Na de
finish nog een heel stuk verbinding om weer in het
bivak uit te komen, maar hè, als 10e over de streep
betekent weer een hele mooie dag!