Afgelopen zondag stond er voor Pim Garvelink de laatste wedstrijd van zijn rallycross seizoen op het programma. Na de sterke optredens tijdens de vorige wedstrijden op het Duivelsbergcircuit in het Belgische Maasmechelen en zijn goede resultaat op het Lydden Hill Race Circuit in Groot Brittannië was Pim Garvelink erg gedreven om het seizoen met een goed resultaat af te sluiten. Helaas stond een flinke plas water dat goede resultaat in de weg en moest Pim de wedstrijd afgelopen zondag vroegtijdig beëindigen.
De wedstrijddag begon prima met sterke tijden tijdens de vrije trainingen. Nadat hij nog wat kleine aanpassingen had doorgevoerd aan de afstelling van de Honda Civic Type R was Pim klaar voor de eerste manche van de dag. “De eerste manche ging op zich wel redelijk. Ik was wat slecht weg en kwam daardoor achter twee andere deelnemers te zitten. Toen ik hen uiteindelijk had weten te passeren was de concurrentie eigenlijk al te ver weg om nog in te halen. Ondanks dat wist ik een tiende tijd algemeen te noteren en dat lukte vervolgens ook tijdens de tweede manche. Al met al een behoorlijk begin van de wedstrijd.”
In de derde manche moest Pim het opnemen tegen de echt snelle coureurs in zijn klasse en ondanks die sterke tegenstand wist hij goed mee te komen. Helaas ging het tijdens die derde manche mis voor Pim. Hij zag een flinke plas water in de Jokerronde over het hoofd en ging er vol gas doorheen. Hierdoor begon zijn motor flink te haperen waardoor hij niet anders kon dan de auto langs het parcours te parkeren. “De start van de derde manche was echt top en ik kon Ron Snoeck goed volgen. Toen ik de Jokerronde inreed kwam ik in een diepe plas water terecht waardoor er water in de motor terecht kwam en begon te haperen. Om meer schade te voorkomen ben ik direct gestopt.”
Nadat hij naar het serviceteam terug was gebracht en de schade aldaar werd bekeken leek de schade aan de motor mee te vallen en besloot Pim toch te starten in de Q-Finale.
“Bij de start van de Q-FInale merkte ik eigenlijk direct dat de auto echt niet goed optrok. Ook ditmaal leek het mij verstandiger om de manche niet uit te rijden waardoor ik het seizoen en de wedstrijd vroegtijdig moest beëindigen. Het seizoen zit er nu voor mij op en ik kan terugkijken op een prima eerste seizoen met de Honda Civic. Ik heb fantastische resultaten behaald, geweldige wedstrijden gereden en op prachtige circuits geracet. Zonder de hulp van mijn team en de ondersteuning van mijn sponsoren was dit allemaal niet mogelijk geweest waarvoor ik hen echt wil bedanken. Ik ga me de komende periode voorbereiden op het seizoen 2020. Er zijn nog wat zaken die ik wil veranderen aan de Honda en daar heb ik nu mooi de tijd voor. Op naar een prachtig rallycross seizoen in 2020!”