Dat Michiel Becx en Edwin Kuijpers aan de finish van de tweede etappe staan, hebben zij volledig te danken aan het harde werken van de monteurs. Na de versnellingsbakproblemen van gisteren heeft het team de hele nacht doorgewerkt om de auto op tijd klaar te krijgen. Met de MitJet beginnen zij helemaal achteraan en rijden zij, zonder risico’s, naar voren om als 58e te finishen.
“Ik ben wel trots op onze jongens!” vertelt Becx. “We zijn een heel klein team, maar we hebben het wel gedaan. Vandaag wilden we zonder problemen naar de finish rijden zodat de monteurs een rustige avond hebben. Dat is gelukt, mede omdat we uit de problemen bleven, was deze proef met de MitJet Off-Road goed te doen. Serieuze duinen met steile afdalingen en verschillende omgevingen en ondergronden. We hebben niet een keer vast gezeten. Niet alleen de jongens in het bivak hebben hun best gedaan, ook Edwin heeft goed gewerkt. Ik ben erg blij met dit team.”
Becx stond vanochtend maar net op tijd aan de start. “We moesten om 7 uur uit het bivak, om kwart voor zeven zat de bak eronder. Het was spannend, maar het is gelukt. En nu staan we in San Juan de Marcona. Morgen gaan we richting Arequipa en rijden we 331 kilometer op snelheid. Wederom een serieuze test dus.”
Becx rewards mechanics with strong performance after sleepless night
The MitJet towards the finish without issues
That Michiel Becx and Edwin Kuijpers are at the finish line of the second stage is completely the merit of the hard work from the mechanics. After the gearbox problems of yesterday, the team has worked all night to prepare the car in time. They had to start as the last car with the MitJet and they manage to drive, without any risks, towards the 58th position.
“I am proud of our guys!” says Becx. “We are a very small team, but we did it. We wanted to reach the finish without problems so the mechanics will have an easy night. And we succeeded, mostly because we stayed out of trouble this stage was good for the MitJet Off-Road. Serious dunes and steep down hills on different surfaces and surroundings. We haven’t been stuck once. Not just the guys in the bivouac did a good job, also Edwin was great. I am very happy with this team.”
Becx was just in time at the start. “We had to leave the bivouac at 7 AM and the gearbox was fit at 6:45AM. So it was close, but it worked. And now we are in San Juan de Marcona. Tomorrow we will drive to Arequipa with a stage of 331 kilometres. Again a serious test.”