Na een intensieve trainingsweek op het Franse circuit Val de Vienne en een zware test op het TT Circuit Assen, is zijspancoureur Kees Endeveld (Grolloo) vol goede moed voor het komende wegraceseizoen. Samen met bakkenist Jeroen Remmé (Ens) heeft Endeveld het materiaal stevig aan de tand gevoeld. Het 1000cc Kawasaki-motorbok van 2017 is in de afgelopen wintermaanden gereviseerd en tijdens de testdagen vertoonde de krachtbron geen mankementen. Ook het rijwielgedeelte waarmee Team Drugsadvies Sidecarshop Racing dit jaar de wedstrijden zal rijden, het Adolf RS chassis, bleek tijdens de trainingssessies in optimale staat.
“De trainingen zijn naar alle tevredenheid verlopen”, laat stuurman Kees Endeveld uit Grolloo weten. “We hebben veel kilometers kunnen maken en het materiaal heeft zich uitstekend gehouden. Ik denk dat wij ten opzichte van verleden jaar sneller zijn geworden. Tijdens de trainingen op het TT Circuit Assen konden we enkele toppers uit het IDM goed volgen en in onze optiek is de kloof met die toppers kleiner geworden. Ik heb vertrouwen in het nieuwe seizoen.”
Ook bakkenist Jeroen Remmé is tevreden. Zijn voorbereiding op het seizoen is anders geweest dan voorheen en die omslag heeft hem een goed gevoel. “Mijn conditietrainingen zijn anders van opbouw en techniek geweest. Afgelopen winter is er veel gewerkt aan de training van het gehele lichaam. Dat gebeurt onder leiding van deskundigen van sportschool Peppers Gym in Zwolle. Dat geeft een goed gevoel”, laat de bakkenist uit Ens weten. “Daarnaast heb ik veel profijt van de voedingssupplementen van mijn nieuwe sponsor New Care. Ik voel me fitter.”
Nog voor dat nieuwe seizoen officieel van start gaat, heeft Team Drugsadvies Sidecarshop Racing nog meer goed nieuws te melden, want aan de lijst sponsors kan het oliemerk Silkolene worden toegevoegd. Silkolene is prima olie, zeker in combinatie met de Kawasaki krachtbron van het team uit Grolloo.
Van 23 tot en met 25 april staat het duo nog testdagen op het Duitse circuit Oschersleben te wachten en enkele dagen later, van 27 tot 29 april, wordt op datzelfde circuit de eerste officiële wedstrijd voor de zijspannen gehouden. Het gaat om de eerste race van in totaal acht wedstrijden die meetellen voor het Internationale Duitse kampioenschap, IDM.
Endeveld en Remmé zijn van plan, naast dit belangrijke kampioenschap, ook het Open Nederlands Kampioenschap voor zijspannen te rijden.
In de tweede helft van het seizoen zal naast de 1000cc Kawasaki, een 600cc, eveneens Kawasaki, motorblok beschikbaar komen. Dat nieuwe motorblok wordt in een eveneens nieuw Adolf RS chassis gebouwd. Met dat nieuwe materiaal willen Endeveld en Remmé nog enkele wedstrijden voor het officiële wereldkampioenschap zijspannen rijden. De bedoeling is dat de WK-race tijdens de GAMMA Racing Day, in het weekend van 18 en 19 augustus, het debuut van het tweetal in het WK gaat worden. Daarna staan nog twee WK-races op het programma voor Team Drugsadvies Sidecarshop Racing