Voor afgelopen World Superbikes weekend had het team een wildcard gekregen voor de Superstock 1000 race op het TT circuit van Assen. Het team kreeg te maken met veel wisselende weersomstandigheden, maar wist telkens stappen te maken in de setup van de Ten Kate Honda CBR1000RR SP. Kort voor de start begon het te regenen en ontstond er een chaotische situatie. Na een herstart kwam Nigel helaas ten val en raakte geblesseerd.
Op vrijdag moesten de vrije trainingen op een nat TT circuit verreden worden. Na de race op Croix moest de Honda CBR1000RR SP weer aangepast worden op de Superstock 1000 race, waar andere technische regels gelden. In combinatie met de regen was het zoeken naar de juiste setup. Het team koos ervoor om beide training met één Pirelli regenband te rijden om voldoende reserve regenbanden over te houden. Dit zou betekenen dat de tweede vrije training langzamer zou zijn, een gegeven waar rekening mee werd gehouden. Tijdens de eerste training noteerde Nigel Walraven een dertiende tijd en tijdens de tweede een verwachte langzamere tijd, namelijk vierendertigste.
Onder droge, maar zeer winderige omstandigheden moest er op zaterdag gekwalificeerd worden. De afstelling moest verder verfijnd worden op de nieuwe omstandigheden, een klus die onvoldoende slaagde en voor een wrang gevoel na de kwalificatie zorgde. Het team moest genoegen nemen met drieëntwintigste plek. Op de racedag begon het in de ochtend met de warmup sessie, een aantal aanpassingen met ondersteuning van Ten Kate Racing Products lieten meteen resultaat zien en Nigel had een beter gevoel met de Honda. Dit resulteerde in een zeventiende tijd, met slechts 1,7 seconde van de kopman.
Kort voor de race begon het te regenen en werd het een ‘wet race’. De regenbanden werden gemonteerd en na het doven van de lichten was Nigel meteen goed weg. In de eerste bocht vonden er meerdere valpartijen plaats waar Nigel net aan voorbij kon. Helaas leverde dit een rode vlag op en de race werd gestaakt. Tijdens de opwarmronde voor de nieuwe start, ging er een andere motor kapot waardoor er olie op de baan kwam. Hierdoor ontstond er weer een rode vlag situatie. Na lang wachten kon er weer geracet worden. Wederom was Nigel goed weg, kwam heelhuids de eerste bocht door, maar werd in de tweede bocht geraakt. Tijdens de val verloor hij zijn handschoen en liep verwondingen aan zijn hand op. Hij werd naar de clinica gebracht voor behandeling.
Nigel Walraven Dit was een wisselend weekend, we moesten telkens aanpassen aan het weer. Het team heeft goed werk geleverd, want het was echt niet makkelijk. We wisten telkens stappen te maken in de setup en ik kon steeds sneller rond gaan met de Ten Kate Honda. Tijdens de warmup vanochtend was het gevoel écht goed. Tja…toen begon het weer te regenen en kregen we die eerste bocht waar ik toch even flashbacks had naar Aragon vorig jaar vanwege de valpartijen. Ik kon er gelukkig omheen, maar de race werd gestaakt. Tijdens de tweede start hadden we de juiste bandenkeuze en voelde ik me zeker van m’n zaak. In bocht twee werd ik vanachter aangetikt en viel ik. Tijdens mijn val werd m’n handschoen door het stuur uitgetrokken en kreeg ik een motor op mijn rug. Ik schoof verder op mijn hand, waardoor ik daar nu huid mis. Al met al viel het gelukkig mee en verwacht ik snel weer te kunnen rijden. Over twee weken (30 april t/m 1 mei) staat de volgende race in Hengelo gepland.