Op vrijdag 5 en 6 juni hebben we deelgenomen aan de Rallye Sulingen in Duitsland. Ondanks dat Ger in zijn vorige rallycarrière al veel buitenlandse rally’s heeft gereden, is hij nooit in Sulingen geweest, geeft Sander aan. Voor mij is alles nieuw dus de verwachting is dat er weer veel ervaring opgedaan wordt. Op donderdag werd er al afgereisd naar Duitsland om 1 klassementsproef te verkennen. Na een goede nachtrust mochten de overige klassementsproeven worden verkend. Ondertussen was vanuit Raamsdonksveer het serviceteam vertrokken met de rallyauto. Want de heren van het serviceteam zijn voor ons natuurlijk goud waard. Zonder hen rijden wij geen rally’s. In de vrachtwagen gaan ook veel spareparts mee. Waarvan we hopen dat we ze niet nodig hebben.
De verkenningen verliepen voorspoedig waarbij er veel aandacht is besteed aan de proeven Liebenau en Steyerberg. Beide gelegen op het militaire terrein en zeer technische en daarmee uitdagende proeven. De pacenotes moeten goed op papier staan want een foutje met grote gevolgen is daar zo gemaakt. En dan moet ik ze op snelheid ook nog goed oplezen. Dat gaat een uitdaging worden geeft Sander aan.
Inmiddels is het serviceteam op het serviceterrein aangekomen en hebben de auto klaar gemaakt voor de technische keuring. Met wat minimale aanpassingen is de auto goedgekeurd. Vanwege de dreigende regen wordt er besloten om regenbanden te monteren. En dat was een goede keuze. De eerste pakweg 70 deelnemers hebben de eerste proef nog droog kunnen rijden maar op het moment dat wij bij de start staan komt het al met bakken uit de hemel. En dan is een KP op dit militaire terrein echt een uitdaging. Dus behoedzaam van start. KP 1 en 2 worden gelukkig zonder problemen afgewerkt. Na de service weer terug naar de eerst proef die door een ongeval helaas wordt geneutraliseerd. Daarmee zit de vrijdag erop en kan de auto in het parc fermé.
Voor zaterdag zijn geen regenbuien opgegeven, maar omdat het nog behoorlijk vochtig is starten we de eerste boucle toch op regenbanden, geeft Ger aan. Daarna kunnen slicks worden gemonteerd. De mooie landelijke proeven worden zonder problemen afgewerkt en we finishen als 75 van de 96. Geen super resultaat maar weer ontzettend veel ervaring opgedaan en vertrouwen tussen de auto, rijder en navigator is weer gegroeid. Veel vertrouwen is essentieel voor meer snelheid op de klassementsproeven.
In juni staan de ELE rally rondom Eindhoven op het programma. Daarna nemen we nog deel aan de GTC en Twente. Met mogelijk de Spa rally in België als afsluiter van ons seizoen
foto,s Rallytukker
wim scholman