De derde rally in deze maand de 57e ELE-rally. En de eerste in Nederland die wij bezochten dit jaar. Assen was voor ons geen optie. Mooi op tijd naar Eindhoven gereden om daar ons rondje over de service te maken in oude en vertrouwde uitvoering zonder geneuzel van de laatste twee jaar. De tijd goed gebruikt om bij te praten met de vele bekenden. Dan de info verzameld en begint meteen het probleem al. Word je erop attent gemaakt door een persfotograaf dat het tijdschema niet klopt wat in het programmaboekje staat niet klopt. Dit was de voorbode van de rest van de dag. Na wat tijd via de app wel het juiste tijdschema gekregen en konden we op weg naar de KP die wel toegankelijk was voor publiek wat zoals gewoonlijk zat het militair terrein er weer in. Veel keus was er niet dan maar naar de mooiste kp met veel onverhard. Een punt opgezocht waar we twee kanten op konden. En tot onze verbazing geen toegang controle. Bij het punt gekomen werden we al begroet door de officials van waar kan ik jullie mee helpen. De vraag gesteld van waar mogen wij staan, het antwoord daar achter het lint bij de ingang van de camping naast de golfbaan. Als je daar stond in de inrit keek je eerst tegen de kont van de official auto aan en dan kon je een stukje bocht zien. Dat was dus niets doorgelopen met de proef met de boodschap kijk wel uit. Met 45 minuten voor de start van de KP. Bij de tweede doorkomst mocht je wel in het land staan en zelfs in de rem zone stonden wel 50 man en bleven de officials gewoon in het stoeltje zitten en vonden het wel goed. Schiet mij maar lek je heb deze mensen nodig maar niet op deze manier. Kom je op het volgende punt haaks links op onverhard weer dezelfde vraag. Moet je 100 meter uit de bocht staan aan de buitenkant weer iets waar je geen auto kon zien. De TOON was gezet. Loop je door naar de volgende bocht geen official te zien en sta je in de buiten bocht afgelint en wel waarvan ik denk nu breekt mijn klop. Hier kon je de wagen bijna aan raken maar we stonde achter het lint. Dus nu konden ze van kiet gaan dan komen de wagen met het geluid dat klinkt alsof je in een leeg blikje blaast de E wagen. Voor mij is dat geen rallysport meer. Maar daarna kwam het echte werk weer aan de beurt want het is pas sport als er benzine in mot. Een mooie strijd met veel R5 wagen waaronder de man die al voor de 50e keer van start ging in de ELE Henk Vossen. Weijs jr met een Fiesta R5 MK 2 aan de start en Van Deijne met een nieuwe Hyundai i20 R5. Hans Weijs ging meteen hard van start en was bijna niet te kloppen door de rest hij wist van de 11 kp`s er 9 te winnen. De ander twee waren een prooi voor Van den Heuvel met de Polo R5. Henk Vossen moest de Ford op kp 10 aan de kant zetten en kwam dus niet over het podium van zijn 50e ELE-rally. Door een klapper van een 206 was het einde KP en was het wachten op de tweede doorkomst. Genoten van de bocht met veel actie.
Uitslag ELE Rally
1 Hans Weijs – Bjorn degandt
2 Kevin van Deijne – Hein Verschuuren
3 Jim van de Heuvel – Jouri Dockx