Op de tweede dag van de officiële IRTA-test in Jerez de la Frontera hebben Bo Bendsneyder en Jesko Raffin aardige vooruitgang geboekt. Ook vandaag probeerde NTS RW Racing GP veel nieuwe dingen uit in de aanloop naar de eerste Grand Prix van het seizoen
Stond de eerste dag vooral in het teken van ritme opbouwen, meters maken en kennismaken met de de nieuwe machine, op de tweede dag werd er serieus hard gewerkt aan het uitproberen van onderdelen en afstellingen en kijken wat er gebeurt bij aanpassingen. Dat was vooral besteed aan Bendsneyder, aangezien Raffin door twee crashes niet toekwam aan testwerk. Dat het verbeteringen waren bleek wel uit het feit dat zowel Bendsneyder (1.41.716) als Raffin (1.42.674) sneller was dan op de eerste dag.
Bo Bendsneyder #64: “We hebben ook vandaag weer veel verschillende dingen getest, waaronder nieuwe onderdelen van KYB (vering). We hebben ook een aantal dingen uitgeprobeerd voor de langere termijn, zodat als we ergens een probleem hebben we begrijpen wat er gebeurt als we iets veranderen. Dat was allemaal heel positief. We hebben toch weer stappen kunnen maken ten opzichte van de eerste dag. Vanochtend was ik op hardere banden dan gisteren al sneller. Daarna hebben we op zachte banden een kleine time-attack gedaan. Dat was zeker niet verkeerd. Morgen gaan we kijken of we nog iets kunnen vinden aan tijd en uiteraard ook nog aan andere verbeteringen werken.”
Jesko Raffin #2: “Voor mij was het geen goede dag. Het begon al met een grote crash in de eerste sessie. Ik raakte de voorkant kwijt op hoge snelheid en bezeerde mijn rechterpols. In de tweede sessie was het zaak om het gevoel terug te krijgen en te kijken hoe het ging met mijn pols. Het ging niet onaardig, ik verbeterde mijn tijd, maar ik crashte nog een keer, deze keer in de niet zo snelle tweede bocht. Behalve mijn pols had ik nu ook pijn in mijn rug. De derde sessie draaide dus alleen maar om kijken hoe het ging en vooral niet crashen. Het team heeft super werk geleverd door twee keer de motor opnieuw op te bouwen en het spijt me dat ik daar weinig tegenover kon stellen aan testwerk. Ik hoop dat ik vannacht voldoende kan herstellen om morgen toch weer aan de slag te kunnen.”