Nadat Alex Eisenberg in de ELE Rally forfait moest geven, stond het team in originele samenstelling aan de start van de Vechtdalrally. Een wedstrijd die zo’n 126 kilometers op snelheid kende en die rondom Hardenberg werd verreden. Aan het stuur dit keer Alex Eisenberg, terwijl Jurgen van Hooijdonk opnieuw de taak van navigator op zich nam. De weersomstandigheden maakten dat de equipe voorzichtig aan deze wedstrijd begon.
Vlak voor de start van de wedstrijd begon het te regenen, een bui die niemand echt had zien aankomen. “Ik heb voorzichtig gereden op die eerste klassementsproef,” laat Alex weten. “Ik was zoekende naar grip en heb niet echt ervaring met het rijden in de regen. Belangrijkste was om het einde van die eerste klassementsproef te halen.” Dat lukte de equipe en met een twaalfde tijd werd deze eerste proef afgesloten.
De tweede klassementsproef moest door de organisatie helaas worden geneutraliseerd, waarna de equipe de derde klassementsproef weer op snelheid kon gaan rijden. Daar wisten Alex en Jurgen hun twaalfde plek in de 206 Rally Cup te behouden en terug te gaan naar het serviceterrein. Daar konden zowel de auto als Alex en Jurgen even bijtanken. Ook werden ze daar voorzien van tips.
In de volgende twee boucles wisten Alex en Jurgen op te klimmen naar een negende plaats in de 206 Rally Cup. “We konden, mede dankzij die tips, steeds sneller gaan. Ik kreeg steeds meer vertrouwen in de Peugeot. We werden op een gegeven moment zelfs ingehaald, maar daar kon ik mijn voordeel mee doen. Ik kon kijken hoe anderen bochten aansneden of wanneer zij remden voor de bochten.”
Het is voor het team een echt leerjaar. Alex moet ervaring gaan opdoen in het rijden, na jaren te hebben genavigeerd. Jurgen daarentegen heeft veel meer ervaring als rijder en moet zich dus het vak van navigator eigen maken. Beide mannen hebben namelijk afgesproken om afwisselend te rijden of te navigeren. “Dit seizoen willen we de nodige ervaring op gaan doen. Volgend jaar pas kunnen we pas gaan denken aan de weg naar voren, naar het strijden om podiumplaatsen.”
De volgende wedstrijd op de kalender van de 206 Rally Cup is de GTC Rally. Die wedstrijd wordt op 12 en 13 juli verreden. Het ziet er naar uit dat het team niet aan de start van deze wedstrijd kan staan. Een blijde verwachting in huize Eisenberg zorgt ervoor dat hij niet beschikbaar en ook Jurgen heeft twijfels over zijn beschikbaarheid. Voor het team een mooie gelegenheid om de Peugeot grondig na te kijken. De motor en de versnellingsbak bijvoorbeeld moeten volledig worden nagekeken.
In de Hellendoornrally staat het team zeker weer aan de start.