Gedurende het afgelopen weekend had het team alleen de kwalificatie om zich op de twee races voor te bereiden. Gedurende de kwalificatie werd de vijfde tijd genoteerd, maar het team was niet tevreden met de afstelling. Op zaterdag werd er in nauw overleg met Ten Kate Racing Products hard aan de Honda CBR1000RR SP gesleuteld, waarbij er enkele experimentele keuzes gemaakt werden. Uiteindelijk bleken deze de juiste en werden er twee podiums binnen gehaald.
Na de twee valpartijen in Croix en de valpartij in Assen, waarbij Nigel Walraven zijn hand blesseerde, moest Hengelo voor verlichting gaan zorgen. Het weer zou dit maal geen roet in het eten gooien en het team kon zich concentreren op het vinden van de juiste droog weer setting. Er was echter weinig tijd omdat er maar één moment was om te trainen en dat was meteen de kwalificatie. De vijfde tijd werd genoteerd, maar het team was niet tevreden en na nauw overleg met Ten Kate Racing Products werd de Honda op zaterdag flink onder handen genomen, waarbij enkele gokken genomen werden.
Op zondag stroomden de tribunes vol en genoot iedereen van het prachtige weer en al het motorische spektakel op de Varsselring. Om 12.35 was de start van de BeNeCup Superbike klasse en tijdens de start was Nigel goed weg en was in gevecht voor de derde. In de tweede bocht viel er een coureur voor hem en moest Nigel door het gras om hem te ontwijken. Hierdoor was de aansluiting met de twee kopmannen weg. Nigel kon zijn race goed opbouwen, noteerde constante tijden en kon van de mensen achter hem wegrijden. De eerste derde plaats van de dag werd binnen gehaald, maar het team was nog niet tevreden over de rondetijden.
Er werden enkele aanpassingen gedaan aan de vering en aan de zithouding om de geblesseerde linkerhand meer te ontzien. Na 17.00 uur was de tweede start en wederom was Nigel goed weg, pakte de derde plek en behield deze de gehele race. De twee kopmannen reden zich los, maar achter Nigel werd het gat steeds groter. De rondetijden waren beter dan tijdens de eerste race en de Honda CBR1000RR SP reed makkelijker over het stratencircuit. De euforie binnen het team was groot toen de gele Honda wederom als derde afgevlagd werd. Enerzijds vanwege het finishen met de twee podiums, maar ook vanwege de gevonden instellingen welke hopelijk voor meer goede resultaten gaan zorgen.
Nigel Walraven
‘Twee podiums en een vracht met punten is de buit uit Hengelo. Blij dat we de Honda CBR1000RR SP twee keer over de finish hebben gebracht en weer terug zijn op het podium. We hebben veel geleerd over de Honda in combinatie met de K-Tech vering en Pirelli’s. Voor mij was het wederom bevestiging dat het team loopt als een trein en dat de samenwerking met Ten Kate erg prettig verloopt! Op naar de Nurburgring!’
Komend weekend zal het team deelnemen aan de, met de IDM gecombineerde, race op het Nurburgring circuit.