De voorlaatste klassementsrit in de rally van Libya was een kuitenbijter. De karavaan trok vandaag van Merzouga naar Matarka, een trip van 500 km met onderweg twee klassementsritten. Tijdens het eerste deel kreeg Michel Suetens opnieuw af te rekenen met turboproblemen. Paul Verheyden freewheelde naar de vierde plaats in de rituitslag wat hem eveneens de vierde plaats in de algemene stand bij de vrachtwagens oplevert.
“Gisterenavond werd in het bivak de wagen rijklaar gemaakt voor de lastige rit van vandaag” begint Michel Suetens zijn verhaal. “We hadden gehoopt dat de temperaturen in de duinen vandaag iets milder zouden zijn maar dat viel toch even tegen. Na zo’n 25 km gaf de boordcomputer opnieuw een foutmelding aan waardoor we alle vermogen verloren. Zelfs een bultje van 2 meter raakten we niet meer op. Doodzonde want we hadden al enkele deelnemers opgeraapt en waren op weg naar een knalprestatie. Maar het heeft niet mogen zijn. Tom en ikzelf besloten om terug te keren naar het bivak om het team het probleem te laten analyseren. De turbo vervangen was geen optie waardoor we besloten om deel 1 van de rit links te laten liggen en meteen naar de start van deel 2 van de rit te rijden. Op een stenen piste deed de wagen wel zijn werk. Het klassement, waar we eigenlijk niet voor gekomen waren, is om zeep. Dat is jammer. Op een bepaald moment komt dan toch het competitiebeestje aan het raam piepen en wil je toch presteren. Morgen staat er nog een korte rit op het menu en dan zit de rally van Libya er op. De ambitie blijft dezelfde als bij het begin van de rally. We willen de finish halen.”