Na 8 testdagen op drie verschillende grote circuits, waarbij er gewonnen werd in de OW Cup wedstrijd, stonden de eerste twee wedstrijden van het BeNecup seizoen afgelopen weekend op het programma. Tijdens de trainingen en kwalificatie was er veel vooruitgang qua afstelling van de Honda CBR1000RR SP. Helaas kwam Nigel Walraven in beide races ten val, wist telkens met de Honda verder te gaan, maar kon de achterstand niet meer inhalen om in de punten te komen. Het team gaat onderzoeken waardoor dit kwam en richten zich op de Superstock 1000 race tijdens het World Superbikes evenement in Assen.
Na testen op de Spaanse circuits van Almeria en Aragon, had het team nog twee testen voor de boeg op het TT circuit te Assen. Tijdens de eerste test werd er deelgenomen aan de SuperCup 1000 van het OW kampioenschap. Niet alleen de kwalificatie werd door coureur Nigel Walraven gedomineerd, ook tijdens de race was hij heer en meester. De laatste test was door het KNMV georganiseerd en stond voor het team in het teken om de juiste Superstock 1000 instelling te vinden. Deze werd samen met Ten Kate Racing Products snel gevonden en de combinatie van de K-Tech vering, SBS remmen, Pirelli banden en Honda CBR1000RR SP voelde goed. Vol goede moed vertrok de nieuwe WAGO trailer richting het noord Franse circuit ‘Croix en Ternois’. Bij aankomst beschadigde de trailer en werd het weekend in mineur gestart. Tijdens de eerste trainingen op vrijdag werd duidelijk dat de motor dusdanig aangepast moest worden om op het korte circuit tot zijn recht te komen. Op zaterdag stond de aangepaste Honda klaar en liet zien dat het team op het juiste pad was. In de kwalificatie had Nigel last van verkeer, maar wist alsnog de vijfde tijd te noteren.
Na het doven van de startlichten was Nigel snel weg en pakte al snel de derde plek. Hij kwam meer en meer in het ritme en zette goede tijden neer tot in de zesde ronde. Bij het ingaan van een bocht verloor hij ineens de achterkant en werd er met een highsider vanaf geworpen. Nigel kon verder gaan, maar een lekkende rempomp zorgde ervoor dat hij niet in staat was om naar voren te komen. Uiteindelijk kwam hij als achttiende over de streep. Na de start van de tweede race kon Nigel weer plek drie pakken en behield deze tot aan de rode vlag. Na de herstart gebeurde exact hetzelfde als in de eerste race; na twee ronden wederom een highsider in dezelfde bocht en de race vervolgen met schade. Tijdens de tweede race finishte hij als negentiende.
Nigel Walraven
‘Eigenlijk wil ik dit weekend zo snel mogelijk vergeten. We gingen met een goed gevoel naar Croix, maar al snel realiseerden we dat het roer om moest om aansluiting te vinden. We maakten veel vooruitgang op zaterdag en op zondag was het vertrouwen voldoende aanwezig. Helaas twee maal onderuit gegaan, waarbij we nog geen goed idee hebben waardoor dat kwam. Beide keren opgestapt maar telkens te veel schade om serieus terug te komen. Nu gaan we ons richten op komend weekend, vorig jaar kon ik helaas niet mee doen, daarom nu extra gemotiveerd om goede resultaten te pakken!’
Komende week is de agenda goed gevuld, Nigel is namelijk uitgenodigd om woensdag deel te nemen aan het pre-event van de World Superbikes. Samen met o.a. wereldkampioen Jonathan Rea en Ten Kate collega Michael van der Mark gaan ze activiteiten ten behoeve van publiciteit uitvoeren in Amsterdam. Vanaf vrijdag begint het serieuze racen weer en zal er gestreden worden voor een Superstock 1000 podium in Assen